Νέα

Το νέο GT Grade

Τα ποδήλατα με δισκόφρενα έρχονται να δώσουν μία εναλλακτική πρόταση στην αγορά των ποδηλάτων δρόμου. Με αρκετούς υποστηρικτές αλλά και ακόμα περισσότερους επικριτές τα δισκόφρενα έχουν σιγά σιγά κάνει την εμφάνισή τους σε όλες σχεδόν τις εταιρείες και η έγκρισή τους από την UCI δείχνει το μέλλον.

Η GT δεν θα μπορούσε να λείψει από το χώρο, με ένα μοντέλο που δένει αρμονικά την παράδοση με την εξέλιξη. Το γνωστό TripleTriangle της GT κάνει αισθητή την παρουσία του τόσο οπτικά, όσο και λειτουργικά. Οι λιτές αλλά επιθετικές γραμμές σε συνδυασμό με το ψηλό κούτελο του σκελετού, δείχνουν ξεκάθαρα τον προσανατολισμό του ποδηλάτου: Grand Fondo και Brevets. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο το γεγονός ότι η GT έχει ονομάσει τη συγκεκριμένη κατηγορία Enduroad.

H άνεση λοιπόν είναι το βασικό συστατικό του Grade σε ολόκληρη τη γκάμα, μία γκάμα που περιλαμβάνει 7 διαφορετικά μοντέλα για όλα τα γούστα και βαλάντια.

Τo Grade είναι διαθέσιμο με όλες σχεδόν σειρές δρόμου της Shimano. Το βασικό μοντέλο της σειράς έρχεται σε με double butted σκελετό αλουμινίου, 2χ8 Shimano Claris μετάδοση, μηχανικά δισκόφρενα και τροχούς Alex. Περνώντας από τη Claris στη Sora και από εκεί στη νέα 11άρα 105 φτάνουμε στο κορυφαίο μοντέλο το οποίο είναι πλέον από carbon και εξοπλισμένο με Ultegra. Τα μοντέλα που «φορούν» 105 ή Ultegra είναι εξοπλισμένα με υδραυλικά δισκόφρενα ενώ τα οικονομικότερα με μηχανικά.

Όσον αφορά τη γεωμετρία του πλαισίου, οι γωνίες των σωλήνων του σκελετού προδίδουν την άνετη θέση οδήγησης. Τόσο η γωνία του πιρουνιού όσο και η γωνία του κάθετου σωλήνα δίνουν μία αρκετά άνετη θέση οδήγησης στον αναβάτη. Η άνεση ενισχύεται από τα φαρδιά ελαστικά τα οποία δεν είναι ούτε 23, ούτε 25 αλλά 28c.

Το στήσιμο του Grade το καθιστά ικανό για περισσότερα από μια απλή προπόνηση στο δρόμο. Η άσφαλτος μπορεί να του ταιριάζει πολύ αλλά το χώμα του πάει ακόμα περισσότερο. Άλλωστε η GT έχει «φάει» το χώμα με το κουτάλι και έχει τεράστια εμπειρία στο off-road. Εμπειρία που βρίσκεται στο DNA του Grade.

Το βασικό όμως πλεονέκτημα του Grade, δεν είναι ούτε τα δισκόφρενα, ούτε η άνεση. Είναι η ευχαρίστηση που προσφέρει στον ιδιοκτήτη του. Η ευφορία του να ακολουθείς τα γκρουπάκια του Σαββατοκύριακου χωρίς πρόβλημα αλλά παράλληλα να ξέρεις ότι και ο χωματόδρομος δεν θα σε αγχώσει. Η ικανοποίηση ότι έχεις βρει ένα άξιο σύμμαχο στην τρέλα σου που θα σε ακολουθήσει χωρίς δεύτερη σκέψη παντού.

Η GT το κατατάσσει στην κατηγορία Enduroad οπότε έχουμε να κάνουμε με ένα Endurance Road Bike με δυνατότητες κίνησης και σε εκτός δρόμου διαδρομές. Αυτό φαίνεται και από το άνοιγμα των ψαλιδιών του πλαισίου, που είναι αρκετό να δεχτεί αρκετά φαρδύτερα ελαστικά (700Χ42). 

Όλη η σειρά του Grade αποτελείται 7 ποδήλατα, 5 με αλουμινένιο πλαίσιο και 2 με carbon πλαίσιο. Σε κάθε περίπτωση το πλαίσιο παραμένει το ίδιο και αλλάζουν μόνο τα περιφερειακά. Στον εξοπλισμό του GT Grade TIAGRA έχουμε τη σειρά Shimano Tiagra 10 ταχυτήτων για την μετάδοση και μηχανικά δισκόφρενα Tektro Spyre με δίσκους 160 χιλιοστών στα φρένα. Οι τροχοί του αποτελούνται από στεφάνια Alex ATD470 με προφίλ 22 χιλιοστών, τα κέντρα είναι Formula Disc με κλειστά ρουλεμάν και τα ελαστικά Continental Ultra Sport σε διάσταση 700Χ28.

Τα φαλακρά ελαστικά αν και δεν είναι κατάλληλα για χώμα, δεν δημιούργησαν κάποιο πρόβλημα με χαμηλή ταχύτητα σε πατημένο βατό χωματόδρομο. Έλα όμως που το ποδήλατο είναι σταθερό και άνετο και σταδιακά χωρίς να το καταλάβω ανέβαζα ταχύτητα. Και όσο ανεβαίνει η ταχύτητα με το Grade τόσο πιο εύκολα γίνονται τα πράγματα. Το πράγμα φωνάζει ότι είναι φτιαγμένο για το χώμα, σε σημείο να μπαίνω με ταχύτητα στις στροφές. Το πρώτο που συμβαίνει τότε είναι τα ελαστικά να φτάσουν γρήγορα στα όρια τους και να αρχίσουν να γλιστράνε. Η γεωμετρία και το ζύγισμα του Grade κάνουν ακόμα και το γλίστρημα να είναι ομαλό και απόλυτα προβλέψιμο. Νοιώθεις το ελάφρωμα, κυρίως από το πίσω μέρος, αλλά και όλου του ποδηλάτου, όταν αυτό ξεκινάει και μπορείς να το ελέγξεις εύκολα με το τιμόνι.

Όλα είναι εύκολα με το Grade. Μέσα στην κίνηση των δρόμων το ποδήλατο ελίσσεται με μεγάλη ταχύτητα, σταθερότητα και άνεση. Τα Continental Ultra Sport εμπνέουν εμπιστοσύνη στις στροφές και το φρενάρισμα. Τα μηχανικά δισκόφρενα της TRP είναι αρκετά δυνατά στην απόδοση σε σχέση με άλλα υδραυλικά δισκόφρενα, εάν δε τα συγκρίνουμε με αντίστοιχα μηχανικά, όπως για π.χ. τα ΒΒ5 είναι πολύ καλύτερα. Δεν έτυχε ούτε μια φορά να παρακαλάω να σταματήσει και να μην σταματάει. Το ποδήλατο βέβαια είναι το πρώτο που ήρθε στην Ελλάδα, και τα φρένα ήταν του κουτιού, οπότε λογικό είναι να ήθελαν στρώσιμο, το οποίο όμως δεν έγινε όπως έπρεπε να γίνει. Παρόλα αυτά είχαν καλή απόδοση και αίσθηση στην μανέτα, και σταματούσαν προοδευτικά το ποδήλατο, χωρίς ανεπιθύμητα μπλοκαρίσματα στους τροχούς. Μόνο η παραπάνω δύναμη που θέλει η μανέτα, μας υπενθυμίζει σε κάθε φρενάρισμα ότι τα φρένα δεν είναι υδραυλικά. Τα τακάκια έχουν σταθερή απόδοση με ή χωρίς βροχή, ενώ είναι πολύ εύκολα στην αντικατάσταση χωρίς να χρειάζεται να αφαιρέσουμε τους τροχούς. Είναι σημαντικό να σημειώσουμε ότι τα 28αρια λάστιχα έχουν αρκετή πρόσφυση και με όσο μεγαλύτερη ταχύτητα κινούμαστε, τόσο μεγαλύτερη δύναμη απαιτούν από τα φρένα για να επιβραδύνουν ή να μπλοκάρουν. Παρόλα αυτά τα φρένα στάθηκαν στο ύψος των περιστάσεων.

Εκτός από τις άριστες εντυπώσεις που μου άφησε το GT Grade στην κύλιση είναι και πολύ όμορφο ποδήλατο. Το χρώμα του είναι λευκό περλέ που είναι πολύ εντυπωσιακό και το κάνει να ξεχωρίζει ακόμα και το βράδυ. Το πλαίσιο φαίνεται σαν να αιωρείται στον αέρα την νύχτα. Τα καλώδια περνάνε κάτω από το διαγώνιο σωλήνα και τη μεσαία τριβή και δημιουργούν ένα όμορφο οπτικό αποτέλεσμα.

Η νέα σέλα της GT, Bio-Morphic ROAD dual density, κάνει εξαιρετική δουλειά. Με καθημερινά ρούχα χωρίς μαξιλαράκι η άνεση της είναι εξαιρετικά και δεν ένοιωσα την παραμικρή ενόχληση. Είναι επίπεδη με ένα ελαφρύ σήκωμα στο πίσω μέρος της ουράς που στηρίζει άψογα τη λεκάνη. 

Το GT Grade μου άφησε τις καλύτερες εντυπώσεις. Είναι ένα εξαιρετικά άνετο ποδήλατο που μπορεί να διανύει άπειρα χιλιόμετρα με την ίδια ευκολία τόσο στην άσφαλτο όσο και στο χώμα. Πραγματικά θα ήθελα να είχα ένα για δικό μου.

Αναδημοσίευση από το περιοδικό Bike Sports (Αρχικό άρθρο).

Δείτε Ακόμα...